Užijte si cestu za řidičským průkazem!
V každém oboru existuje tzv. mytologie, tedy soubor pověr, které se pak šíří v populaci a jejím hlavním cílem je odradit případné další zájemce o danou činnost. Pro mladé lidi, kteří chtějí získat řidičák skupiny B, existuje spousta takových „dobrých rad“, většina jich ale není pravdivá.
Mýtus číslo jedna
Nejrozšířenější pověrou je obecně oblíbená fáma, že „získat řidičák na béčko je neskutečná a úmorná dřina, komplikovaná nepříjemným a arogantním instruktorem, jehož jedinou snahou je každému pořádně zatopit, aby si aspoň trochu zpestřil nekonečně nudnou práci, která ho nebaví“.
V NOBE je to jiné
Možná to platilo kdysi, ale dnes už je realita úplně jiná. Čas vyeliminoval ty nepoctivé a zůstali jen tací, kteří to myslí vážně a chtějí své studenty něco opravdu naučit. Historie NOBE sahá až do roku 1991, kdy to bylo v oboru autoškolství opravdu divoké. Ale vsadili jsme na správnou kartu a to se nám nakonec vyplatilo.
S úsměvem to jde přece líp
Instruktoři v NOBE dobře vědí, že jízlivými poznámkami a ironickými komentáři jednak nikoho nic nenaučí, ale hlavně odradí další zájemce o jejich služby. Proč tedy nejít na všechno od začátku hned s úsměvem? Pro všechny je to daleko snazší, navíc se to odrazí na kladných recenzích, které jsou při výběru dobré autoškoly mnohdy rozhodující.
A některé další vyvrácené mýty?
Muži nejsou lepší za volantem než ženy. Mají lepší prostorovou orientaci, jde jim i manévrování s vozem nebo parkování, couvání a řešení stresových situací. Jenže jsou také více agresivní. Ženy jezdí opatrněji, a mají tedy na svém kontě mnohem méně nehod při stejném počtu najetých kilometrů.
Autoškola vás může připravit na samostatné řízení. Pokud bude dobrá jako NOBE, která je nejlépe hodnocenou autoškolou v ČR, absolvujete předepsaných 28 hodin jízd a instruktor vás vědomě a s úsměvem povede k samostatnosti, můžete se sami vydat do provozu okamžitě po složení závěrečné zkoušky. Je ale dobré se ze začátku vyhýbat složitějším místům a „zajet se“ tam, kde se cítíte jistí.
Prokluzování volantu není nebezpečné. Jedná se o elegantní způsob řízení, při kterém je ovšem potřeba dodržet dvě pravidla: neustále se musí ruce dotýkat volantu a nesmíte ho pouštět ve vysokých rychlostech.
Před křižovatkou není nutné podřazovat za všech okolností. K semaforům lze dojet trojím způsobem: nejčastěji na neutrál, na rychlost, kterou máte zařazenou, a před zastavením jen sešlápnout spojku (nejjednodušší způsob) a nejsložitější je podřazování (tzv. brzdění motorem). Dobrý učitel by vám měl vysvětlit, kdy je která možnost vhodná.
Podobným způsobem vám instruktoři NOBE vysvětlí všechna pravidla, která vám v dopravním provozu usnadní nejen začátky, ale připraví vás na celý život za volantem. Jde to i v kamarádském duchu, přijďte se přesvědčit. V NOBE z vás uděláme řidiče, nikoli jen držitele řidičského průkazu.