Nenechte se chytit do pasti levných autoškol – může vás to nakonec stát více, než si dokážete představit.
Hledáte-li v Ostravě levnou autoškolu, může vás to stát dost peněz. Hlavním kritériem při výběru kurzu na řidičák skupiny B bývá u mnoha mladých lidí cena, až v poslední řadě se zajímají o kvalitu nabízených kurzů. Abychom vás varovali před těmi nejklasičtějšími fintami, jak a na čem některé autoškoly šetří, několik hlavních jsme vám sepsali:
Učebny v restauracích
Budou vás přesvědčovat, že je teoretická příprava vlastně ztráta času, vše se naučíte během praktického výcviku. Zní to pro některé jedince sice lákavě, ale jednak to neumožňuje zákon a taky vás to nepřipraví na závěrečnou zkoušku a tu budete opakovat a opakovat a opakovat…
Kratší praktický výcvik
Ze zákona má mít 28 vyučovacích hodin, ale může probíhat po jednotlivých hodinách nebo po dvouhodinách, které musí trvat 90 minut. Jsou známy z praxe levných ostravských autoškol i případy, kdy žák odjezdil 14 půlhodinových jízd.
Dlouhé pauzy během jízd
Lektoři levných autoškol si během jízd vyřizují vlastní privátní věci a zařazují nápadně často dlouhé pauzy na cigárko, takže po tu dobu šetří na palivu a opotřebení auta.
Zastaralý vozový park
Z pohledu zlevnění provozu autoškoly lze koupit ojeté auto za několik tisíc, ale pak vám dají k úhradě kdejakou závadu způsobenou stářím vozu. Vždyť mhou tvrdit, že jste ji zavinili špatnou jízdou.
Velké množství studentů
Jakmile je autoškola levná, má hodně žáků a v autě s vámi při každé jízdě pojedou další dva až tři studenti, takže se vám lektor bude o to méně věnovat.
Vysoká pokuta za změnu autoškoly
Když budete chtít po všech výše popsaných peripetiích odejít jinam, může se taky stát, že jste si nepřečetli pozorně při podpisu smlouvu a nakonec zjistíte, že po vás vyžadují „na rozloučenou“ poplatek za přestup ve výši několika tisíc korun.
Mnoho učitelů během kurzu
Protože jste každou lekci odjezdili s jiným učitelem, nikdo nemůže mít samozřejmě přehled o vašich schopnostech a slabinách, takže se nenaučíte to, co vám nejde, a u zkoušek zákonitě pohoříte.
Vstupy mají všichni stejné
Pro všechny autoškoly na Ostravsku i v celé republice platí stejné zákonné podmínky. Podobné jsou mzdové náklady i nájmy v centrech měst, aby měli všichni studenti učebny dobře dostupné. Z toho vyplývá, že náklady na přípravu jednoho klienta by měly být velmi podobné.
Na čem se dá tedy ušetřit?
Jak to, že některé firmy nabízejí řidičák na béčko za pět tisíc a jiné za něj chtějí patnáct? Autoškoly, které se cenou podbízejí, musí zákonitě na něčem ušetřit. A pokud jsou vstupy stejné pro všechny, jediné, na čem mohou ušetřit, jste vy – klienti.
Ostravská pobočka NOBE
Naše autoškola se v Ostravě narodila. Je to už bezmála 30 let, co první auto s logem NOBE vyjelo do ostravských ulic, a dnes jsme v Ostravě největší a nejlépe hodnocení. Nenabízíme nejnižší cenu na trhu, protože chceme zůstat nejlepší i nadále.