Brno očima odborníků z Autoškoly NOBE!
Jízda po městě je hlavně zezačátku velmi stresující záležitostí. Pro uchazeče o řidičský průkaz skupiny B je všechno nové a kromě soustředění na pedály a volant musí vstřebat spoustu dalších vjemů. Obzvláště ve velkých městech je proto třeba vsadit na profesionály a těch máme v NOBE spoustu.
Autoškola NOBE je v Brně nejvyhledávanější
Všude jsou dlouhé kolony a všichni zároveň spěchají – to je každodenní obrázek brněnských ulic. Vy se ale v tom zmatku neztratíte, protože vás jím provedou instruktoři brněnské pobočky NOBE, a to s úsměvem. Připraví vás na nástrahy, které vás čekají v brněnských uličkách i na okruhu.
Pár tipů, na co si dát v Brně pozor
Ve velkých městech bývají vyhrazené pruhy pro autobusy. U některých to platí neustále, u jiných bývá dodatková tabule s údajem, kdy do pruhu můžete normálně vjet, typicky mimo špičku. Spousta řidičů ale dodatkové tabule nečte a drží se v levém pruhu, přestože je to zbytečné.
Dalším příkladem je prudké brzdění před místy s radary. Ve městech jich bývá spousta, ale ne všechny skutečně měří, jejich údaje jsou využívány pro statistické účely. Nesmyslným a náhlým brzděním zbytečně dochází k nebezpečným situacím.
V dopravní špičce je někdy problematické odbočit nebo vyjet z rušné ulice. Řešení je snadné, stačí dotyčného pustit. Maximálně ztratíte jenom pár sekund, navíc příště zase někdo pustí vás. Jsou sice tací, kteří nikdy nikoho nepustí, ale takových je naštěstí minimum.
A co vám konkrétně poradí naši instruktoři?
Při odbočování vlevo z ulice Štefánikovy se na křižovatce u Lužánek dává přednost vozům jedoucím ze dvou pruhů z Lidické a třetímu šalinovému, než se odbočí do Pionýrské. Velmi náročná křižovatka – oblíbená komisaři – je na Konečného a další na Moravském náměstí u Janáčkova divadla, kde jezdí šaliny ze všech stran.
Má šalina vždy přednost?
Z chování mnoha řidičů v silničním provozu lze usoudit, že se stále ještě traduje mýtus o tom, že tramvaj má vždy přednost v jízdě. K nejasným a nebezpečným situacím přispívá i to, že řidiči tramvají si mnohdy přednost v jízdě vynucují. Přednost v jízdě tramvají je výslovně stanovena zákonem o silničním provozu pouze v některých případech. Pokud tramvaj odbočuje z hlavní silnice vlevo, a tím křižuje dráhu protijedoucím vozidlům jedoucím a pokračujícím po hlavní silnici, musí jim dát přednost.
A pár rad obecně
Snažte se během řízení vyhýbat emocím a nenechte se rozptylovat. Zvyšte pozornost ve městech, přechodech nebo u zastávek hromadné dopravy.
Neustále propátrávejte pohledem okolí a využívejte periferního vidění. Za snížené viditelnosti se vyhýbejte přímému pohledu do světel protijedoucího vozidla a buďte neustále připraveni na potencionální překážky na silnici. Vždy zpomalte, pokud je silnice mokrá nebo kluzká. Snažte se neustále sledovat a předvídat chování ostatních řidičů a chodců.
Na křižovatkách před zastavením na červenou sledujte také situaci za sebou. Buďte připraveni ustoupit druhým, i když pravidla hovoří ve váš prospěch.
Dávejte si pozor na mrtvý úhel a podívejte se do zrcátek i při předjíždění. Že budete předjíždět, dejte najevo zřetelně a včas směrovkami.
Pravidelně si nechte zkontrolovat brzdy a vyměňujte brzdovou kapalinu. Udržujte optimální množství chladicí kapaliny a oleje. Kontrolujte napětí řemenů. Pravidelně vyměňujte gumy stěračů.
Říká se, že nejlepší reklamou je vždy doporučení. Podívejte se na recenze, které o brněnské pobočce Autoškoly NOBE napsali úspěšní absolventi kurzu na skupinu B. V NOBE jsme rodina a její členové si musí pomáhat.