fbpx

Je namístě bát se komisaře při zkouškách v autoškole?

Zahoďte obavy z komisaře u závěrečných zkoušek v autoškole

Všichni dobře vědí, že kurz na řidičák skupiny B slouží primárně jedinému cíli – aby jeho absolvent zvládl závěrečnou zkoušku s co největší jistotou, bez obav a v pohodě. Komisaři jsou sice nároční, ale s NOBE to zvládnete, a pokud ne napoprvé, můžete využít navýšení počtu praktických jízd.

Naši instruktoři vědí jak na to

V průběhu výcviku zařazujeme tři půlhodinové lekce (u 14., 24. a 28. hodiny), kdy lektor přestane učit a v roli komisaře předvede, jaké termíny se používají u závěrečné zkoušky, aby pak studenta nezaskočily (např.: Jakmile to bude možné, odbočte doprava. / Na vhodném místě při pravém okraji vozovky uveďte vozidlo do klidu. / Na další křižovatce se budeme řídit podle svislého dopravního značení.) Učitel pokaždé dílčí zkoušku zhodnotí a může doporučit doplňkový výcvik, který samozřejmě není povinný.

Na co se komisaři ptají

Připravíme vás na nejčastější dotazy zkušebních komisařů při závěrečné zkoušce. Hodně se ptají například na pojistky: jak je rozeznáváme a jakou zvolit, když nemáme stejnou hodnotu – nižší, nebo vyšší? V učebnicích stojí, že pojistky rozeznáme podle barev, to není podle některých komisařů úplná odpověď. Je nutné říci, že jejich hodnota se uvádí v ampérech. Pokud v autě nemáme pojistku stejné barvy nebo stejné hodnoty, můžeme ji nahradit výhradně nižší hodnotou.

Co se týče povinné výbavy, nejčastěji se komisaři při závěrečných zkouškách zajímají, co kontrolujeme u lékárničky, co použít místo rezervy, jaký má mít rezerva tlak nebo kdy používáme trojúhelník.

Dávejte si na tyhle chytáky pozor, zdánlivě lehké otázky by vás mohly zaskočit. My vás ale na ně připravíme: v případě lékárničky je nejdůležitější zkontrolovat datum platnosti, namísto rezervy můžete aplikovat sprej pro bezdemontážní opravu a důležité je vědět, že rezerva je natlakovaná na co největší možnou povolenou hranici.

Připravíme vás na nejtěžší otázky komisařů

Za celá dvě desetiletí na trhu a díky naší bohaté historii už víme, u kterých otázek se nejvíce chybuje, například v rámci okruhu pravidel provozu na pozemních komunikacích:

Řidič vozidla, které zastavilo nebo stálo a opět vyjíždí od okraje pozemní komunikace nebo od chodníku:

  1. Musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
  2. Nemusí dávat znamení o změně směru jízdy a může omezit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
  3. Musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

Dávat zvukové výstražné znamení k upozornění řidiče předjížděného vozidla:

  1. Je zakázáno.
  2. Je dovoleno.
  3. Je dovoleno pouze mimo obec.

Při přepravě nákladu nesmějí po straně z vozidla vyčnívat:

  1. Předměty, které lze snadno přehlédnout, jako jsou například jednotlivé tyče nebo roury.
  2. Žádné předměty.
  3. Žádné předměty, které nejsou viditelně označeny červeným praporkem o rozměrech nejméně 30 × 30 cm.

V NOBE vychováme dobré řidiče, nikoli pouhé držitele řidičáku

Pokud jsme vás přesvědčili, že víme, o čem autoškola je, podívejte se na náš ceník a vyberte si kurz podle svých časových možností. Nabízíme 90-, 55-, 26- a 17denní varianty, takže si u nás vybere opravdu každý.