Zbavte se obav z pražského provozu díky Autoškole NOBE!
Určitě jste se setkali s označením „řídí jako Pražák“. Občas se to používá v nadsázce, na druhou stranu je fakt, že doprava ve velkých městech – a v Praze obzvlášť – chování šoférů zásadně mění. Pokud by nebyli dravější, z vedlejší na hlavní ulici by se hned tak nedostali. Zároveň je to i skrytá lichotka, protože se tímto termínem naznačuje, že někdo sice řídí svižněji, ale vyzná se a je pohotový. Podle odborníků ale chování řidičů ovlivňuje spíše intenzita dopravy než to, odkud pocházejí.
NOBE je v Praze jako doma
Pražská pobočka Autoškoly NOBE specifika dopravy v hlavním městě respektuje a její instruktoři vám s jejím zvládnutím rádi pomohou. A to se týká nejen řidičů budoucích, i lidé, kteří se do Prahy přistěhují, často vyhledávají kondiční jízdy, aby jim pomohly s „přeladěním“ na jiný styl řízení.
Dlouhé kolony a spěch
Jestliže se chystáte dělat řidičák skupiny B v Praze, je potřeba se hlavně psychicky připravit na dlouhé kolony a na to, že všichni ostatní spěchají. Oproti menším městům se setkáte s mnohem větší hustotou dopravy a složitějšími dopravními situacemi, které nejen ty začínající řidiče často překvapí.
Svižnou jízdou spíše využijete mezery
Pražská autoškola by vás měla připravit nejen na řízení auta jako takového, ale její instruktoři by měli mít taky na paměti, že se budete pohybovat ve výjimečně rušném prostředí. V NOBE vás během kurzu naučíme, že chování motoristů musí být v metropoli jiné, protože v hustém provozu by se bez určité míry drzosti šoféři jednoduše nepohnuli z místa. Stejné pravidlo beze zbytku platí o provozu v řadě dalších velkých evropských měst.
Naučíme vás, jak a kde parkovat
Zvláštní pozornost si zaslouží fenomén parkování. Modré zóny jsou vyznačeny modrým pruhem a slouží pro tzv. rezidentní parkování. Bez omezení tam mohou parkovat pouze majitelé vozů s platným parkovacím oprávněním, které jim bylo vydáno na základě trvalého pobytu, vlastnictví nemovitosti nebo sídla / provozovny v dané oblasti. Ostatní motoristé mohou v modré zóně parkovat časově omezeně, a to jen po platbě parkovného prostřednictvím webové aplikace Virtuální parkovací hodiny (mpla.cz/praha). Zaparkovat kdekoli v Praze je čím dál složitější a lepší to jistě v budoucnu nebude.
Pár tipů, na co si dát v pražském provozu pozor
Uveďme si jen tři nejtypičtější příklady: Když řidiči z jednosměrky odbočují vlevo, místo aby najeli co nejblíže k levému okraji, zdržují auta za sebou tím, že se postaví doprostřed, nebo dokonce vpravo.
Mnozí také zapomínají na směrovky a přejíždějí z pruhu do pruhu, aniž by dali těm za sebou šanci zjistit, co mají za lubem a správně zareagovat. Totéž platí i při odbočování z kruhového objezdu.
Klasické je nerespektování pravidla zipu. Přitom je to tak jednoduché: jakmile se dva jízdní pruhy sbíhají do jednoho, platí pravidlo zipu. Vozidla dojedou až k zúžení, a tam se střídavě zařazují do jednoho pruhu. Někteří nezkušení řidiči se ale zařazují o hodně dříve a někteří pak dokonce blokují auta, která se chtějí zařadit, jak praví zákon.
A co vám konkrétně poradí naši instruktoři?
Nejtěžší část závěrečné zkoušky se soustředí na Bohdalec. Jak se lidově říká, tam „mají komisaři své hnízdo“. Na Bohdalci je úřad Magistrátu hlavního města Prahy pro dopravní činnost a komisaři se na tuto oblast rádi zaměřují. Jejich „oblíbená křižovatka“ je u Kauflandu ve Vršovicích. Lokalita, kde dochází k častým dopravním nehodám, je v oblasti ulic Olbrachtovy a Budějovické.
Ale jak si to vše zapamatovat?
Každý řidič se nejlépe učí z praxe. Je ale důležité veškerá specifika velkoměstského provozu dovědět ve správný čas a co možná nejklidnější formou. Jako správná pražská autoškola víme, na co vás máme upozornit a hlavně kdy. Z naší historie jasně vyplývá, že to ovládáme. Na pražskou pobočku NOBE se můžete spolehnout.